Untitled
22 apr 2016
week 229: 14 t/m 20 april

Op 14 april kwam Jason bij Bas spelen. Bas en Jason hebben even met de Lego-trein gespeeld, maar omdat het zo’n mooi weer was, wilde Bas buiten spelen. Jason heeft een tijdje alleen binnen gespeeld en is daarna toch ook maar buiten komen spelen. Ondanks dat hij een stuk ouder is dan Bas en hij heel wat lomper is, hebben ze toch fijn gespeeld. Opa en oma Van Aerle zijn ’s middags ook op bezoek geweest en we hebben lekker in de tuin gezeten. Na het avondeten zijn Mark, Bas, Laura en ik naar een speelveld in de buurt gefietst. Bas en Laura hebben daar nog even fijn gespeeld.
Bas en Laura zijn op 15 april na de lunch bij oma Van Mierlo gaan spelen. Ik moest voor Kinderspel bij Jan Linders werken. ’s Avonds hebben we met zijn vieren bij opa en oma gegeten.
Op 16 april had Bas weer zwemles. Ik heb hem bij het zwembad gebracht en daarna heb ik in de kantine gewacht. De laatste 5 minuten heb ik vanuit het gangetje kunnen spieken; leuk om hem bezig te zien als hij niet weet dat je kijkt ;-). We hebben met zijn tweetjes boodschappen gedaan en toen we net thuis waren, kwamen tante Willeke, oom Teun, Amy en Mila op bezoek. Bas, Laura en Amy hebben fijn in de tuin gespeeld en geknutseld/getekend. ’s Middags zijn we bij tante Helmie en ome Harrie op bezoek geweest. Bas en Laura zijn heel lief geweest.
Bas, Mark en Laura zijn op 17 april bij opa en oma Van Mierlo op bezoek geweest. Tante Monique, oom Anton en Lars waren er ook. Bas, Laura en Lars hebben geskelterd en gekleurd. ’s Middags zijn we met zijn vieren naar Zoo Parc Overloon geweest. Het was lekker rustig en alle dieren waren goed te zien. Toen we de route bijna gelopen hadden, begon het hard te hagelen. We waren gelukkig net bij een restaurant in de buurt en daar hebben we geschuild. Toen het weer droog was, hebben we de rest van de route nog gelopen en zijn we bij de kinderboerderij geweest. Bas heeft de kippen geaaid en hij rende vrolijk naar alle geitjes toe, aaide ze en liet ze aan zijn handen likken.
Op 18 april zijn we na school bij opa en oma Van Aerle op bezoek geweest. Bas en Laura hebben weer fijn gespeeld. Op de terugweg ben ik toch wel geschrokken van Bas: we fietsten langs een huis waar schilders aan het werk waren en toen riep Bas: “Hé, gooi die ladder eens om!” Ik was zó verbaasd; hoe komt hij dáár nou weer bij…! Thuis waren Bas en Laura heel erg druk en toen ze hun bord voor zich hadden en ik nog wat uit de keuken ging halen, had Bas zijn broccoli en vlees op zijn hoofd gelegd… Zijn haar was helemaal vies. 
We zijn op 19 april na school naar de gemeente geweest, waar ik een afspraak had. Bas en Laura hebben heel lief met de Lego gespeeld en daarom mochten ze daarna allebei stickers uitzoeken. Na het avondeten hebben Bas en Laura nog even fijn in de tuin gespeeld en we hebben met zijn vieren op de Wii gekart.
Op 20 april zijn we na school naar de Speuldries geweest, samen met tante Maartje en Eline. Hilke, Finn en Lis waren er ook en in de speeltuin zagen we nog andere kinderen die bij Bas in de klas zitten. Het was lekker weer en de kindjes hebben fijn gespeeld!