Untitled
09 sep 2017
week 301: 31 augustus t/m 6 september

Op 31 augustus heb ik geholpen met overblijven op school. Bas vindt het erg leuk om met de hele klas te eten en daarna fijn buiten te spelen. Na school kwam Sem bij Laura spelen en Jule bij Bas. Het was een drukke boel, maar ze hebben fijn gespeeld. Bas had op school de Bobo gekregen. Hij heeft er al veel spelletjes en puzzeltjes in gemaakt.
We zijn op 1 september met Hilke, Finn en Lis naar de Speuldries geweest. Later kwam ook Lisa uit Laura’s klas, waar ze ook heel fijn nog een tijdje mee gespeeld hebben. Bas had een kleurplaat gekleurd in de Bobo, waar hij een prijs mee kan winnen. Samen hebben we de kleurplaat in een envelop gedaan, Bas heeft er de postzegel opgeplakt en we zijn hem meteen op de bus gaan doen.
Op 2 september had Bas zijn eerste zwemles na de zomervakantie. Deze les werd er beoordeeld of hij door zou stromen naar badje 4 of dat hij voor de 3e keer badje 3 moet doen. Ik heb een gesprek met de badverantwoordelijke gehad. Ze zei dat Bas het beter gedaan had dan voor de vakantie, maar dat hij nog niet goed genoeg is om naar badje 4 te gaan. Ze vond hem wel te goed om een heel blok van 13 weken badje 3 opnieuw te doen. En dus gaat ze hem de komende weken extra in de gaten houden en helpen met de punten die hij moeilijk vindt en ze verwacht dat hij dan over 3 tot 4 weken alsnog door kan stromen naar badje 4. Omdat we zo trots op hem zijn dat hij zo goed zijn best gedaan heeft, mocht hij een spinner uitzoeken met een emoji erop. Hij was er dolgelukkig mee . We hebben met zijn tweetjes boodschappen gedaan bij de Jumbo, waar hij helemaal straalde toen hij juf Amber zag . ’s Middags ben ik gezellig met Bas op pad geweest om kleren voor hem te kopen. We zijn heel goed geslaagd; hij heeft nieuwe broeken, een winterjas en een paar truien. Ook voor Laura hebben we wat meegenomen. Op de terugweg wilde Bas graag over de Stationsstraat fietsen en dat deed hij supergoed!
Mark is op 3 september een rondje met Bas gaan fietsen, terwijl ik met Laura op de loopfiets een rondje heb gemaakt. ’s Middags zijn Bas, Laura en ik naar oma Van Mierlo geweest. Mark en opa Van Mierlo waren bij ons om een verstopping in de riolering op te lossen. Bas was gevallen bij oma en had zijn elleboog afgeschaafd. Hij heeft een hele tijd gehuild. Samen met oma, tante Monique en Esther zijn we gezellig naar de kermis in Bakel geweest. ’s Avonds hebben we met zijn vieren bij opa en oma Van Mierlo frietjes gegeten.
Ik heb op 4 september geholpen bij het overblijven tussen de middag en na school heb ik voor de eerste keer dit schooljaar de schoolbieb gedaan. Bas en Laura hebben weer nieuwe boeken uitgezocht en in de bieb rondgerend en gespeeld. Daarna zijn we bij opa en oma Van Aerle op bezoek geweest, waar ook tante Maartje en Eline waren. Bas mocht alleen met Eline een boodschap gaan doen; wat was hij trots! Laura heeft ook de Bobo gekregen op school en samen met Bas heeft ze er al aardig wat spelletjes en puzzels in gemaakt. Na het avondeten hebben Mark en Bas op de Wii gespeeld. Eerst zat Bas altijd bij Mark op schoot en stuurden ze samen, nu doet Bas het alleen en dat gaat steeds beter.
Op 5 september hebben Bas en Laura na school “vakantietje” gespeeld. Ze stopten van alles in een koffertje en een plastic tas, kiepten dat door de hele kamer heen en gingen nog meer zoeken om in de koffer te stoppen. Er lag uiteindelijk een enorme berg Duplo-blokjes, memorykaartjes, dominoblokjes, speelgoedboodschappen en nog veel meer door de kamer… Bas klaagde ’s morgens voor school al over buikpijn en ook na school zei hij dat hij buikpijn had. Toen ik hem later zei dat ik blij was dat hij toch zo fijn aan het spelen was, ondanks zijn buikpijn, zei hij: “Ja, mam, ik dacht, ik trap er gewoon niet meer in” 
We zijn op 6 september gezellig bij opa en oma Van Aerle gaan lunchen. Na de lunch moesten we naar de tandarts. Bas en Laura deden het allebei erg goed. Ze gingen keurig in de stoel liggen en deden netjes hun mond open. Gelukkig hebben ze allebei een keurig melkgebit.
Bas fietst regelmatig op zijn eigen fiets naar school en dat gaat heel erg goed! Hij is helemaal trots als hij op zijn nieuwe fiets zit en roept “Hoi, …” naar alle kindjes die hij kent.